Tocãnița Ionelei

Libertate!!!

Vrei sa fii LIBER? Social, finaciar, spiritual…?

Atunci iubeste!

Stii sa iubesti?

Vei spune ca stii, ca ai iubit, ca  iubesti si ca de atatea ori s-a intamplat sa suferi..sau ca obiectul iubirii tale nu a meritat sentimentele ce i le-ai purtat. Eu nu judec iubirea ta si nu fac comparatii, dar CONSTIENTIZEAZA: ca a iubi nu este  egal cu a fi dependent! ca a iubi nu este egal cu vreau sa te schimbCa a iubi nu este egal cu esti al meu de ce o privesti asa pe aiaCa a iubi nu este egal cu daca ma iubeste de ce nu face cum imi doresc eu

Si daca stii sa iubesti, esti fericit?

Tocmai am descoperit un adevar asa simplu…oamenii ce stiu sa iubeasca sunt fericiti! Oamenii ce-si inchipuie ca iubesc..nu prea sunt fericiti. Vor fi voci ce-mi vor aduce acuze..si totusi …nu inseamna iubirea, fericirea seamanului tau? Nu inseamna iubirea oferirea sinelui neconditionat?

Nu inseamna iubirealibertate!?

8 thoughts on “Libertate!!!

  1. Da, voi spune ca am iubit, ca stiu ce inseamna iubirea, ca am fost fericita si ca am suferit … da am trait toate aceste sentimente si as puteam spune ca iubirea nu inseamna monopolizarea vietii cuiva , insa cine spune ca este indragostit si nu are urma de gelozie , eu una as zice ca … ori nu este indragostit, ori minte … ma refre, evident, la iubirea intr-un cuplu … Si treaba aia cu … increderea … bla … bla … bla … nu stiu ce sa zic …
    Te intreb pe tine … daca iubesti pe cineva si acelui cineva ii fug ochii dupa alta creatura … ce faci? Esti feroicita pentru ca el este fericit uitandu-se dupa altele? Nu cred ca asa ceva convine cuiva … cum de altfel … iubirea nu insemna fericirea aproapelui … iubirea insemna fericirea ambilor parteneri … daca sustin ca se iubesc, formeaza un cuplu, nu fiecare cu ce apuca …
    Sincer, respect parerile tuturor in ceea ce priveste iubirea, insa … eu n-as putea fi fericita vazand omul iubit alergand dupa fufe, doar pentru ca asta il face pe el fericit … este ipocrizie sa sustii ca esti fericita doar pentru ca sotul/amicul si-a gasit fericirea in alt asternut … Iubirea insemna egoism … ma repet …iubirea intr-un cuplu …
    Iubirea de familie, de prieteni, este cu totul altceva … sa nu confundam aceste doua tipurio de iubire …

  2. scuze ca raspund asa tarziu, dar abia azi am vz comentariul tau. Si acum sa raspund.
    Conteaza foarte mult initial , ce inseamna ”ii fug ochii”..poate inseamna ca doar ii place fata fizic..(acum.stii.,..norocul sau felul meu de a fi m-a ferit de barbati care sa fie non stop cu ochiii dupa altele).Cand zic felul de a fi zic..ca sunt destul de atenta atunci cand ii aleg. .Daca sunte fericita cand ele se uita dupa altele? hmm..nu sunt fericita..fericirea inseamna mult..dar nici nefericita nu sunt..si desi ar putea suna utopic ..stiu ca are destule motive sa mai ramana inca langa mine..Iar daca la un moment dat nu si va mai dori asta..decat sa fie nefericit langa mine..si oricat de greu mi-ar putea fi.va trebui sa accept situatia…
    iubirea..pentru mine personal inseamna la fel ca fericirea multe…dar inseamna in primul rand aprecierea fata de mine insami. Stiu ca poate parea un cliseu…dar este purul adevar…stii cand am inceput sa iubesc cu adevarat? cand am inceput sa renunt la lanturile sub forma dependentei ce ma legau de cei ce-i iubeam….Pana atunci n am stiut ce inseamna iubirea cu adevarat. Toti spunem ca iubim, dar f putini o facem cu adevarat. Daca nu ma iubesc pe mine, cum pot eu sa iubesc pe altcineva. Daca…daca eu nu stiu cum este culoarea albastru (spre exem)..cum as putea eu sa explic altcuiva ce este culoarea albastru?
    e adevarat ca e ipocrizie sa sustii ca esti fericit in timp ce partenerul tau se distreaza in alte asternuturi…dar ceea ce eu am zis aici ”Ca a iubi nu este egal cu esti al meu de ce o privesti asa pe aia!”….”a privi” nu e totuna cu “asternut”..nu ai cum sa fii fericit, dar ai cum sa intelegi ca nu e dreptul tau sa decizi asupra ceea ce partenerul isi doreste…si mai ales ca iubirea azi poate fi ..si luni mai tarziu..poate sa nu mai fie..e greu de inteles, si mai greu de acceptat..dar acesta e adevarul..cel putin adevarul meu..
    tu spui ca iubirea inseamna egoism..de ce spui asta?nu sunt sigura ca am inteles..

  3. Cand m-am referit la a-i “fugi ochii”, nu m-am referit la un barbat care priveste placut o vecina sau o amica … ci la acel barbat care are relatii extracuplu si careia partenera ii accepta cu umilinta aceste escapade amoroase, doar pentru simplul fapt ca-l iubeste si nu vrea sa-l piarda … Am auzit de cateva ori femei spunand ”daca el e fericit asa, ce pot sa fac? lasa ca tot la mine se intoarce” … n-am putut niciodata sa inteleg astfel de femei … chair daca unele sustin cu tarie altruismul in iubire … pur si simplu eu nu vad altruism in astfel de cazuri, ci lipsa respectului de sine, care ma revolta … cum de altfel ma revolta si lipsa respectului acelui partener care inseala … Unde nu este respect, nu poate fi vorba de iubire, iar daca iubire nu este … ce rost mai are relatia in sine?
    Din punctul meu de vedere, iubirea este opera a doua persoane care contribuie intr-o masura aproximativ egala la perfectionarea ei … nu exista acel “iubesc eu pentru amandoi” … iubirea este egoista … iubesti, daruiesti iubire si vrei sa primesti iubire in schimb … iubesti si vrei ca omul iubit sa fie numai al tau … cand simti ca ceva scartaie … ca are o alta relatie … ca nu mai are aceleasi sentimente, a tine cu tarie sa stai langa el , este doar o irosire de timp, de sentimente, o irosire a unei parti din viata pentru ceva care nu are viitor. Si singura solutie ramane despartirea …

    1. corect!ai dreptate! …
      ..sincer ..la teorie ma pricep..ma mai pricep si cat de cat la practica….atunci cand ai incredere in partenerul tau (si relatia merita asta) prob ca e mai usor sa spui una sau alta. cu siguranta m-ar durea sa nu l mai stiu al meu..si mai greu mi-ar fi sa stiu ca o imbratiseaza pe alta si apoi vine la mine..insa asta se numeste accept.nu stiu daca se mai numeste inselat..caci …a insela increderea pp ca nu stii..ca i acorzi increderea ta..dar daca stii despre si accepti asta este.bine ca poti sa o faci. din nefericire cele mai multe femei care accepta asta, nu e pt ca sunt atat de impacate cu ele insale incat chestia asta nu le atinge, ci dimpotriva sunt atat de neincrezatoare in fortele lor..incat le e teama sa indrazneasca sa viseze fara barbatul acela….
      e adevarat in acelasi timp Lorena, ca noi toti am fost crescuti in termenii unei iubiri conditionate si atunci cand oferim ne si asteptam si ne dorim sa primim cel putin acelasi lucru inapoi..numai ca …treaba asta e ceva mai complexa daca ne dorim cu adevarat fericirea…asteptarile aduc cu sine dezamagiri, iar dezamagirile…nefericirea..acum depinde mult de fiecare si experientele prin care trece fiecare….
      Osho zicea asa frumos ca fericire e in noi si nu in exteriorul nostru…se poate sa fie asa oare?..
      http://personalitateautentica.wordpress.com/2012/10/13/cuvantul-de-azineconditionat/

      1. Pobabil ca asa este … n-am fost pusa in situatia asta si nu cred ca voi fi pusa vreodata … prefer sa renunt decat sa impart … ceva de genul asta … Multe femei au fost educate probabil sa traga cu dintii de casnicie, de o relatie, sa faca compromisuri la nesfarsit … si le este greu sa renunte …
        Eu nu sunt asa, de aceea imi este si greu sa le inteleg si sa accept aceste mentalitati …
        Sunt multe de spus si fiecare persoana are propria scara de valori … asa ca este greu sa judeci pe unul sau pe celalalt …
        Eu vorbeam doar din punctul meu de vedere … eu ofer totul intr-o relatie si cer totul … si … da sunt egoista, posesiva, uneori ingrozitoare … dar asta nu inseamna ca vreodata as tine pe cineva langa mine cu forta … nicidecum …

Hai, zi si tu ceva

