Tocãnița Nexiei

Recunoasterea produselor modificate genetic

Recunoasterea produselor modificate genetic

Cum putem afla daca fructele / legumele de pe rafturile marilor magazine sunt sau nu modificate genetic.
Nu este deloc greu sa inveti sa le recunosti insa problema e ca si in cazul E-urilor: sunt trecute niste cifre pe ambalaj iar daca nu esti bine
informat in ceea ce priveste continutul lor, risti sa cumperi alimente imbibate de chimicale.
Asadar, intregul secretul consta in citirea etichetei, adica acel autocolant lipit direct pe coaja legumei/fructului sau, dupa caz, pe punga in care sunt ambalate acestea (de ex. la portocale).
Orice eticheta are intre 4-5 cifre:

 – daca produsul are 4 cifre (de ex. 4021) inseamna ca a fost crescut intr-un mediu normal, insa nu BIO. Produsul insa NU a fost modificat genetic.

 – daca produsul are 5 cifre iar prima cifra incepe cu 9 (de ex. 96584) inseamna ca este BIO.

– daca produsul este format din 5 cifre iar prima cifra este 8 (de ex. 86584) inseamna ca acesta a fost modificat genetic.


Asadar tineti minte aceste amanunte atunci cand cumparati fructe sau legume din hypermarket:

Aveti grija de sanatatea voastra – de voi depinde.

20 thoughts on “Recunoasterea produselor modificate genetic

    1. sper sa iti fie de folos 😀 eu am alta tactica …tot ce cumpar miros 😛 ai rade sa me vezi la legume -fructe si morcovii ii aleg cei cu mai mult pamant pe ei 😀

      1. da. este o strategie buna. eu asa fac cu mancarea gatita.daca imi place cum miroase mananc. si apoi e important sa ti asculti organismul..spre ex eu imi pregatesc iaurtul acasa.astea din oras nu le prefer deloc.insa intr-una din zilele astea simteam nevoia de iaurt cu fructe din magazin.mai si am amanat..am zis ca trece..ca mi fac eu iaurt cu fructe acasa.n am mai avut timp si mi am luat unul din comert..cred ca danone..ceva..dupa ca l am mancat si i am vz textura..m am razgandit subit..insa cred ca era poate doar nevoia de dulce..

  1. Foarte interesant, nu m-am uitat niciodata la cod, chiar sunt curios sa vad unde este trecut 🙂 Multumim pentru ca ai grija de sanatatea noastra 🙂

  2. Si eu sper sa retin 🙂 Dar cele care nu au nicio eticheta? Pe acelea in ce categorie le pun? Imi amintesc ca rosiile pe care le cumpar nu au lipit nimic pe ele…

    1. Daca sunt de la piata se poate sa fie stropite cu ceva, daca sunt din magazin, chiar daca sunt vrac trebuie sa aiba o eticheta undeva pe lada , cutie sau oricunde altundeva.

    1. Să ÎMI fie rușine ! Nu am trecut pe aici de un an și mai bine !
      Imi cer scuze ca nu am fost activa pe aici sa iti pot raspunde 1
      Sorry !

  3. am mai învățat câte ceva…mulțumiri pt sfaturile prețioase….ce importanta este sănătatea și în graba noastra zilnica uităm sa fim atenti la amanuntele esentiale….zi faina si spor in toate

Hai, zi si tu ceva

